Špatný motor a co s tím dělat

Spread the love

Známky vyhořelého motoru a co s tím dělat
 
Motor nebo srdce vašeho vozu je skutečně složitý stroj, který je vytvořen k přeměně tepla ze spalujícího plynu na sílu, která pomáhá otáčet kola. Ve snaze odolat často vysokému pracovnímu zatížení musí být motor robustní a odolné konstrukce. Motor vašeho vozu má dvě základní části: spodní část je těžší část a také se nazývá blok válců. Pak je tu horní nebo odnímatelná hlava válce. V hlavě válců jsou umístěny průchody řízené ventily, kterými prochází směs vzduchu a paliva válci. Existuje spousta spalovacích motorů, přičemž dieselové motory jsou pouze jedním typem. Motory s plynovou turbínou jsou dalším druhem.

Každá má svou vlastní sadu výhod a nevýhod. Pak máte k dispozici spalovací motor. Když si vzpomenete na ten „filmový“ parní stroj ve staromódních vlacích i na parních lodích, pak tyto druhy považujte za nejlepší příklad externího spalovacího motoru. Spalovací cyklus je proces napájení motoru. Vzhledem k tomu, co jste právě sdíleli, můžete stát, že přijdete o auto, pokud máte vypálený motor. Pojďme se podívat na některé příznaky prasklého motoru a zjistit, co dělat, když se s nimi setkáte!

Známky vyhořelého motoru – Jak zjistit, zda je váš motor vyhozen
Vzhledem k tomu, že jsou příznaky prasklého motoru stejně jako příčiny, je důležité vzít na vědomí příznaky, které vaše auto nabízí, když se objeví problémy s motorem. Navíc to, že vaše vozidlo může mít jeden nebo více z těchto příznaků, ještě neznamená, že váš motor vybuchne. Spousta problémů může způsobit podobné problémy. U konkrétních vozidel existuje bod selhání. Podívejte se na některé běžné příznaky prasklého motoru:

Bílý výfuk
Pokud váš motor emituje kouř z výfukového potrubí automobilu, může to být indikátor, že do spalovací komory vstupuje chladicí kapalina nebo voda. Tento výfuk bude vypadat hustě a přetrvává ve vzduchu, na rozdíl od normálního výfukového kouře.

Modrý výfuk
Nejen bílý výfuk je známkou vyfukovaného motoru, ale modrý výfuk může znamenat, že je váš motor na cestě k vyfouknutí. Z vaší koncovky výfuku může proudit modrý kouř a může to být indikátor, že do spalovací komory vstupuje surový motorový olej.

Zvuky klepání nebo chrastění
Interní zvuky motoru jsou známkou toho, že s vaším motorem něco není v pořádku a že může dojít k prasknutí motoru. Zvuky jsou obecně způsobeny roztrhanými a opotřebovanými prvky, které jsou také rozbité. Obecně platí, že když klepá motor – je to skoro pryč.

Chladicí kapalina vstupuje do vašeho motorového oleje
Motorový olej i chladicí systém vašeho vozu jsou udržovány odděleně a uvnitř motoru uzavřeny. Pokud zjistíte, že chladicí kapalina proniká do motorového oleje nebo naopak, může dojít k vážnému vnitřnímu problému, který může zahrnovat vyfukovaný motor.

Váš motor se nespustí
Motor, který se nespustí, může být způsoben řadou věcí, ale vyfukovaný motor může být rozhodně jedním z těch, které se v seznamu udrží. Problém se může pohybovat v rozmezí od přehřátí nebo nesprávného načasování až po fyzickou závadu motoru.

Co může způsobit prasklý motor? Různé druhy foukaných motorů
Když mluvíte o vypáleném motoru, mluvíte o ztrátě kapaliny. Toto je ve skutečnosti častější příčinou selhání. A k této ztrátě tekutiny obvykle dochází pomalým nebo dokonce náhlým únikem. Možná zjistíte, že z chladiče uniká netěsnost nebo že se hadice přetrhne. Rozdíl v „vyfukovaném“ motoru a motoru, který se přehřívá, lze najít v barvě kouřové páry. Jak jsme již zmínili, z vašeho auta můžete vidět jak modré, tak bílé kouření. Pojem „vyfukovaný motor“ ve skutečnosti nenabízí výslovný nebo konkrétní problém týkající se skutečné poruchy motoru. Ve skutečnosti existují různé poruchy, které lze charakterizovat jako vyfukovaný motor. Některé níže jsou nejčastější:

Píst, který je vyhozen
Problémy s pístem jsou jedním z nejčastějších důvodů pro vyfukování motoru. Obecně platí, že píst sám o sobě není tou komponentou, která selhala, ale spíše pístními kroužky, které se zhoršily. Kovové kroužky pístu utěsňují píst proti stěně válce. Kromě toho udržují motorový olej v klikové skříni a mimo spalovací komoru. Úkolem pístních kroužků je také udržovat spalování – když směs paliva a vzduchu hoří – uvnitř válce Pokud máte vyfukovaný píst, můžete mít také píst, který praskl nebo se roztavil nebo praskl.

Blok motoru s dírou v něm
Když máte díru v bloku motoru, mluvíte o katastrofickém poškození. Tento otvor je indikátorem nárazu, ať už zvenčí, nebo zevnitř motoru. Díra v bloku motoru je u vysoce výkonných motorů zcela běžná. Součást se obvykle zlomí v klikové skříni – jako ojnice. A proto síla tlačí tyč přes blok motoru, což způsobuje zlomení.

Zadřený motor
Pokud nemáte dostatečné mazání, máte zásadní podíl na zabaveném motoru. Ale to nemusí být jediná příčina. Pohybující se kovové povrchy i hladovění oleje na ložiscích vytvářejí kromě velkého množství tepla také obrovské tření. Se zadřeným motorem se motor nemůže otáčet.

Přetržený řetěz nebo rozvodový řemen
Načasování motoru vašeho vozu je udržováno buď ocelovým řetězem nebo gumovým řemenem, který spojuje klikový hřídel s vačkovým hřídelem nebo vačkovými hřídeli. Pokud se tyto součásti rozbijí, ventily v hlavě válců se budou pohybovat nezávisle na pístech, které jsou připevněny k klikovému hřídeli. U mnoha motorů mohou ventily narazit do pístů, pokud rozvodový řemen za chodu motoru praskne. S jeho děním můžete zaznamenat poškození pístu i ventilu .

Co se stane, když vám selže motor?
Existuje možnost, že vaše auto může ztratit výkon motoru, a může to mít mnoho důvodů. Mohl by vám dojít benzín nebo dokonce vadné palivové čerpadlo alternátoru nebo jiná porucha.

Pokud řídíte a motor vám zemře …
Nejprve sledujte cestu a najděte bezpečné místo, kde se můžete zastavit. A pokud se během jízdy vypne motor vašeho vozu, ztratí auto posilovač řízení a nakonec brzdy. Stále budete moci řídit své auto a zastavit ho. Ujistěte se, že máte po ruce telefon, abyste mohli kontaktovat silniční služby i důvěryhodného přítele, který vás přijde vyzvednout. Nikdy se nepokoušejte podívat na své auto, když je ještě horké. Počkejte pár minut. Nebo můžete jen počkat na pomoc od silniční služby.

Jak udržovat zdravý motor
Pokud jde o údržbu automobilu, měla by být na prvním místě údržba zdravého motoru. Podívejte se na některé způsoby, jak udržovat zdravý motor.

Kontrolujte často svůj olej 
Představte si olej svého automobilu jako mízu motoru vašeho automobilu. S tolika rotujícími a pohyblivými částmi ve vašem autě musí být vše promazáno. A pokud tomu tak není, znamená to potíže. Starejte se tedy o své auto a pravidelně kontrolujte hladinu oleje. To je opravdu důležité, pokud máte starší auto.

Určitě sledujte náš motor a zabraňte jeho přehřátí
Palivo spalované uvnitř motoru generuje velké množství tepla. Musíte se ujistit, že udržujete teplotu svého motoru pod kontrolou. Nemůže si dovolit přehřát se na delší dobu. Možná budete chtít odvézt auto k mechanikovi na pravidelné kontroly. Může vás upozornit na problémy s přehřátím a opravit je dříve, než se stane něco katastrofického. Nezapomeňte také pravidelně kontrolovat hladinu chladicí kapaliny ve vašem motoru a pokud se nemůžete dostat k mechanikům, můžete si prohlédnout uživatelskou příručku svého vozu.

Vyměňte opotřebované řemeny
Hnací řemeny vašeho auta se časem opotřebovávají. Zatímco zvuky pískání nebo pískání ukazují čas na výměnu řemenů, měli byste se ujistit, že k tomu máte sklon, abyste zajistili celkové zdraví svého motoru.

Zadejte poptávku       

 

« (Předchozí příspěvek)
(Následující příspěvek) »


Diskuze je uzavřena

© 2021: Supr Market | Travel Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress