Životnost turba se rovná životnosti motoru.

Spread the love

Výrobci turbodmychadel vylučují přítomnost vad svých výrobků. Je to docela rozumná výjimka, protože při výrobě moderních turbodmychadel se používají automatizované high-tech linky. Celý proces výroby prochází přísnou automatizovanou kontrolou. Když však mluvíme o provozu turbodmychadla, situace je poněkud odlišná a časem, v praxi, dostaneme problém. Častým případem je, když se turbo pokazí mnohem dříve, než by mělo sloužit. Výjimkou nejsou ani případy, kdy nové, nedávno instalované turbodmychadlo z nějakého důvodu selže, než vozidlo bezprostředně po opravně projde sto metrů.

Možnosti :

Poškozené ložisko.

Olej z motoru jde do turbodmychadla, aby promazal rotující části turbodmychadla. Znečištěný cizími částicemi olej nepříznivě ovlivňuje turbodmychadlo, což značně zhoršuje jeho pohyblivé části, poškrábání a poškození jeho pouzder a ložisek. Velké abrazivní částice zanechávají hluboké škrábance v podobě drážek na rukávech a ložiscích turbodmychadla. Takové typické opotřebení částí turbodmychadla je nejčastěji spojeno s nepoužitelným olejovým filtrem motoru.

Příčinou nečistot v motorovém oleji může být také nepřesná oprava motoru, která za nepříznivých podmínek otevře kryty motoru. Významné prodloužení životnosti motorového oleje přispívá k tvorbě jemných abrazivních částic v mazivu, olej ztrácí své mazací vlastnosti, což vede k silnému opotřebení hřídele, postupně erodující jeho povrch, se objeví silný odpor rotoru turbodmychadla. Nekvalitní nebo nevhodný olej, přítomnost cizích přísad v oleji vede k chemické kontaminaci motorového oleje, což přispívá k intenzivnímu opotřebení kluzných částí turbodmychadla.

PŘEHŘÁTÍ ZA EXTRÉMNÍCH PROVOZNÍCH PODMÍNEK TURBA

Příčinou silného opotřebení rotujících částí turbíny může být přehřátí způsobené poruchou chladicího systému automobilu, nesprávnou funkcí systému rozvodu plynu, nepoužitelným typem paliva. Porucha řídicího systému turba, vadný snímač tlaku vzduchu vede také k cizím útvarům na hřídeli a kole, což přispívá k jejich přehřátí. Při přehřátí vede narušení teplotních charakteristik turbodmychadla k deformaci částí turbíny a tvorbě trhlin na tryskách hřídele.

Nepoužitelné parametry řídicích systémů vedou k překročení otáček rotoru turbodmychadla mimo rozsah, vytvářejí praskliny na lopatkách a následně ničí celý rotor. Nedostatek motorového oleje v turbodmychadle vede k přehřátí a zničení jeho částí.

Poškozený hřídel turba.

Po vstupu do turbodmychadla způsobí pevné cizí předměty jeho části nenapravitelné poškození. V důsledku nepřesné opravy nebo instalace může vnější podložka, matice, plast zachycený v turbodmychadle poškodit kolo turbodmychadla nebo celou hřídel turbodmychadla.

I malý kousek měkkého papíru, lepenky nebo dřeva způsobí úplnou nevyváženost rotoru turbodmychadla, což následně povede k úplnému zničení pouzder a ložisek.

Poškození lopatek cizími předměty v turbodmychadlech s proměnnou geometrií (VNT, VGT, VG) vede k poruše řídicího systému geometrie turbodmychadla, což může vést k přehřátí nebo k přiřazení nesprávných provozních parametrů turbodmychadla.

Písek nebo prach pronikly do vzduchových kanálů turba, v krátké době zdeformujte lopatky kol turbodmychadla a rychle opotřebujte zbývající části turbodmychadla. Nepřesná instalace, nekvalitní vzduchový filtr, netěsné připojení potrubí mohou být vážnou příčinou poruchy nově instalovaného turbodmychadla.

Poptejte servis turba

Zadejte poptávku       


Diskuze je uzavřena

© 2021: Supr Market | Travel Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress