Vypadávají vám během jízdy rychlosti?

Spread the love

Naučte se některé z běžnějších problémů s převodovkou, se kterými se vaše vozidlo může setkat.

Moderní manuální a automatické převodovky jsou složité stroje. S touto složitostí přichází možnost, že v průběhu času vznikne řada problémů s přenosem. Když čelí těmto problémům, průměrný řidič nemusí nutně vědět, jaký druh problému nastává – prostě ví, že s jeho vozidlem není něco v pořádku. Bohužel většina lidí má tendenci čekat, až se problém promění v něco, s čím se musí vypořádat, spíše než něco, s čím by se měli vypořádat okamžitě. V době, kdy budou jednat, se problém může změnit na něco dražšího, co je třeba opravit.

Navštivte co nejdříve Auto služby Kolín . Důvodem může být opotřebované táhlo řízení, pokud se ale problém neřeší, dochází až k poškození převodovky tím, že nezařazujete rychlosti úplně. V některých případech může nést vinu i vůle na silentbloku, která umožní větší pohyb motoru a tím je rychlost vyhozena. 

Předpokladem bezpečné jízdy je vozidlo v dobrém technickém stavu, proto nepodceňujte změny v jízdních vlastnostech vašeho auta, případně nestandardní zvuky, na které nejste u vašeho čtyřkolového přítele zvyklí a zamiřte do servisu dřív, než dojde z závažnému poškození vozu, případně k dopravní nehodě.

Při pohledu na vyhledávání, která dostáváme na našich webových stránkách, se většina dotazů souvisejících s běžnými problémy s přenosem týká především problémů, jako je zápach a přehřátí, zpožděné zapojení, úniky tekutin a zvuky přenosu.

 Rozpoznávání a učení o tom, jaké jsou tyto běžné problémy s převodovkou, proč k nim dochází a co byste s nimi měli dělat, je nejaktivnějším způsobem, jak identifikovat drobné problémy dříve, než se stanou hlavními, a udržet vaše kolo na silnici.

Hořící vůně

Je tam hoří pach v autě , když řídíte? Ten silný, štiplavý zápach může naznačovat, že jezdíte na spojce; jinými slovy zbytečně necháváte spojku částečně zasunutou, což by mohlo vést k jejímu poškození. V některých případech se však převodovka pravděpodobně přehřívá, protože obsahuje málo kapaliny nebo převodová kapalina oxiduje a je třeba ji vyměnit.

Jako každá kapalina ve vašem vozidle, převodová kapalina se postupem času stává méně účinnou, když oxiduje (kombinuje se s kyslíkem), začne hustnout v důsledku úlomků a rozpadá se. Může to také signalizovat, že ve vozidle dochází motorový olej, má elektrický zkrat nebo se táhne některá z brzdových destiček. Bez ohledu na to, pokud ucítíte, že v autě ucítíte něco, co hoří, okamžitě postupujte, abyste se ujistili, že vaše auto nehoří.

Netěsnost převodové kapaliny

Pokud najdete pod autem, kde jste zaparkovali, kaluži načervenalé tekutiny , je docela pravděpodobné, že některé z těsnění nebo těsnění v převodovce způsobily únik. Gumová těsnění, těsnění a O-kroužky se časem opotřebovávají a je třeba je vyměnit.

Pokud máte podezření, že došlo k úniku v přenosu, nečekejte, až s tím něco uděláte. Pokračování v jízdě, zatímco z převodovky uniká kapalina, může způsobit neopravitelné poškození jednotky. Mějte na paměti, že pokud není dostatek tekutiny k tomu, aby se složitá síť komponent vašeho přenosu spojila kvůli extrémnímu teplu, doufáte v možnost úplného mechanického poškození.

Pokud máte netěsnou převodovku, obraťte se na zkušeného odborníka. Pravděpodobně budou muset odhodit převodovku, vypustit kapalinu, vyměnit filtr a poté určit přesné místo úniku. Obecně platí, že kdykoli se objeví problém související s převodovkou, je rozumné nechat zkontrolovat kvalitu a množství převodové kapaliny .

Převodovka má možnost úniku v několika oblastech:

  • Těsnění náprav
  • Přední těsnění převodovky
  • Odvzdušněte (pokud se převodovka přehřívá)
  • Pan těsnění
  • Těsnění řadicí páky nebo jiné misc. těsnění
  • Hladiny převodové kapaliny

Při kontrole převodové kapaliny se ujistěte, že je na správné úrovni, jak je popsáno v uživatelské příručce k vozidlu – příliš mnoho nebo příliš málo kapaliny může vést k mechanické poruše. I když se většina moderních převodovek nyní vyrábí jako „uzavřené“ jednotky, kapalina v nich by měla být stále recyklována nebo proplachována, aby byl zajištěn nejlepší možný výkon.

Existují různé názory na to, jak často by se to mělo stát, ale obecně to záleží na tom, jak často a jak daleko řídíte své vozidlo. Doporučuje se zajistit proplachování převodové kapaliny jednou za 45 000 km, aby se všechny součásti pohybovaly tak, jak by měly. Přestože jsou převodovky vyrobeny tak, aby vydržely vysoké provozní teploty, pravidelné naplánované proplachy převodové kapaliny mohou pomoci prodloužit jejich životnost a jejich nesčetné množství vnitřních částí.

Moderní převodovky jsou konstruovány tak, aby fungovaly bez velké údržby, přesto jsou stále složitými, citlivými systémy a mohou se poškodit. Naše doporučení odborníků je zajistit, abyste tekutinu neustále osvěžovali. Převodovce nic neublíží více než provoz bez správného množství maziva nebo jeho neschopnosti vytvořit správné množství tlaku pro správné zařazení rychlostních stupňů v důsledku příliš malého nebo příliš velkého množství kapaliny.

Příliš mnoho převodové kapaliny

Pokud vlastníte vozidlo, které vám umožňuje měnit kapalinu převodovky sami, dávejte pozor, abyste ji nepřekvapili. Příliš mnoho převodové kapaliny může způsobit prokluzování převodových stupňů nebo potenciální zvýšení tlaku na těsnění, což může způsobit prasknutí a netěsnosti.

Pamatujte, že převodovka pracuje na základě správného tlaku kapaliny mezi komponenty. Vyrovnání této váhy příliš velkým množstvím tekutiny v jednotce by mohlo poškodit součásti nebo způsobit, že některé součásti nebudou správně fungovat.

Zpožděné zasnoubení

Naskočíte do auta, otočíte klíčkem zapalování, zařadíte na „Drive“ nebo „Reverse“ a před zařazením převodovky je zdánlivě dlouhé zpoždění. Známý jako zpožděný záběr, je to jeden z nejčastějších příznaků problémů s automatickou převodovkou. Zpožděný záběr je druh skluzu, ke kterému dochází, když spojky nebo pásy, které umožňují vozidlu pohyb, nepracují okamžitě. K tomu často dochází, když se vnitřní těsnění opotřebuje nebo ztvrdne v důsledku občasné výměny kapaliny.

Zpožděný záběr je charakterizován velkým zpožděním (přibližně 1,5 až 2 sekundy) od okamžiku, kdy jste zvolili rychlostní stupeň (D nebo R), do okamžiku, kdy ucítíte, že převodovka zabírá. To byste si všimli při první jízdě ráno, kdyby vaše auto bylo zaparkované přes noc. Zpožděné zapojení může být způsobeno celou řadou důvodů od něčeho tak malého, jako je nízká hladina převodové kapaliny, občasná výměna kapaliny nebo vážnější problém, jako jsou selhání solenoidů převodovky .

Selhání elektromagnetu převodovky

Také se nazývá „elektromagnet řazení“, u automatických převodovek se elektromagnet používá k regulaci průtoku převodové kapaliny. Pokud solenoid nefunguje správně, může to mít vliv na to, jak se distribuuje kapalina převodovky, zatímco přeřadíte, což způsobí zpožděný záběr. Solenoidy mohou selhat z důvodu elektrické nebo mechanické poruchy. Protože moderní vozidla jsou silně závislá na počítačích, které řídí distribuci a tok tekutin, jsou tyto solenoidy nedílnou součástí přenosu.

Neschopnost řadit

V některých případech mohou konkrétní rychlostní stupně jednoduše odmítnout zařadit. Pokud je například vaše vozidlo schopno úspěšně zařadit pouze „Drive“ a nikoli „Reverse“, může dojít k problému s tělem ventilu.

Tělo ventilu působí jako nervové centrum automatické převodovky. Řídí tok kapaliny skrz příslušný ventil, který zase signalizuje zapojení příslušné spojkové sady.

Prevence problémů se zpožděním zapojení

Pokud máte pocit, že mezi zařazením rychlostního stupně a zařazením rychlostního stupně existuje zpoždění, musíte si toho všimnout a sledovat problém – mohlo by to být příznakem něčeho závažnějšího. Pokud máte podezření, že se váš přenos zpozdil, doporučujeme vám:

  • Neotáčejte motorem, když dojde ke zpoždění. Zvýšené otáčky motoru způsobují tření a mohou poškodit spojky a řemeny.
  • Nechte převodovku dostatek času, aby se zbytečně nepoškodila.
  • Zkontrolujte hladinu kapaliny. Správný postup plnění a kontroly najdete v uživatelské příručce, protože ta se u různých výrobců automobilů liší.

Zvuky přenosu

Dalším problémem běžně se vyskytujícím v převodovkách jsou zvuky, které vydávají, ať už při neutrálu, nebo při řazení při řízení. Ve většině případů je problém způsoben nedostatkem maziva mezi pohyblivými částmi. Zatímco v jiných případech je hluk jasným znamením, že je čas na kontrolu nebo opravu.

Zvuky v neutrální poloze

Rachot, klepání, klepání nebo cinkání, to jsou zvuky, které nikdy nechcete slyšet, když vaše vozidlo běží na volnoběh, když je zaparkované nebo v neutrálu . Tyto rušivé zvuky jsou častěji varovnými signály, že váš přenos může být na pokraji selhání. A pokud během jízdy uslyšíte neustálý kvílivý zvuk, který mění výšku tónu, nebo stálý tón v neutrálu, je možné, že váš měnič točivého momentu potřebuje kontrolu a opravu. Další zvuky lze utišit proplachem a výměnou převodové kapaliny.

V každém případě, na rozdíl od jiných zvuků, které vozidlo může vydávat, jsou zvuky přenosu obvykle konstantní bez ohledu na typ přenosu ve vašem autě.

Zvuky při řazení

Slyšení kakofonie bouchání, vrčení, bzučení a broušení během řízení nebo řazení rychlostí může být ještě znepokojivějším zážitkem. Pokud váš přenos vydává znepokojující zvuky, když je v neutrálu, není to dobré znamení. Chcete-li během jízdy slyšet hlasité kňučení nebo jiné zvuky, je to vážné varovné znamení, že někde po silnici budete mít poruchu přenosu. Čím déle počkáte na kontrolu, tím větší je riziko zhroucení na silnici.

Role počítače v přenosových problémech

Moderní vozidla jsou primárně řízena počítačem. Myslíte si, že by to usnadnilo identifikaci problémů s přenosem, ale není tomu tak vždy. Protože moderní vozidlo slučuje počítačové, mechanické a hydraulické systémy, nemůžeme předpokládat, že kód chyby počítače nám vypráví celý příběh o tom, co je špatně s převodovkou vozidla.

Chybové kódy by mohly pomoci problém zúžit, ale mohou naznačovat potíže jinde, které lze identifikovat pouze při bližším pohledu. Bohužel to někdy znamená rozebrat věci. Rozdělení moderních převodovek je pracný a časově náročný proces; je to něco jako chirurgický zákrok pro vaše vozidlo.

Preventivní údržba: Vaše nejlepší obrana

Pokud nebudete reagovat na varovné příznaky, jako je zápach hoření, unikající kapaliny, opožděné zapojení a problémy s hlukem, může to vést k poruše vašeho vozu. Provádění plánované a preventivní údržby může pomoci zajistit, aby se těmto problémům předešlo.

Každý motorista by si měl být vědom toho, jaké jsou nejčastější vadné značky přenosu  . I když žádný automobil, mechanické nebo elektrické zařízení nebude navždy fungovat bezchybně, můžete se vyhnout mnoha problémům s přenosem pravidelným plánováním preventivní údržby se zkušeným certifikovaným profesionálním technikem.

Máte dotazy nebo obavy týkající se přenosu vašeho vozidla? Získejte informace, rady a služby, které potřebujete, od kanadských certifikovaných odborníků na přenos. Zavolejte nebo navštivte nejbližší místo přenosu Mister.

Kontaktujte naše odborníky!

Zadejte poptávku       

  •  
« (Předchozí příspěvek)
(Následující příspěvek) »


Diskuze je uzavřena

© 2021: Supr Market | Travel Theme by: D5 Creation | Powered by: WordPress